Hrabri ljudi su uvijek rijetkost. Oni se uvijek javljaju u izuzetno teškim situacijama. Većina ljudi nisu hrabri, većina se boji, većina podliježe većinskom narativu i stavovima koji su u saglasnosti sa vladajućim društvenim kretanjima. Ljudi se ne bune zato što to zahtijeva žrtvu a žrtvovati se mogu samo rijetki, koji su dovoljno hrabri.
Ako se samo malo potrudimo, lahko možemo zamisliti političku situaciju u kojoj nije nimalo pohvalno niti poželjno spominjati prvake ehli-bejta i njihove rivajete. Dovoljno je bilo javno pohvaliti hazreti Hasana ili hazreti Husejna i glava bi sa ramena letila. Ko bi u takvim situacijama prenosio hadis u čijem lancu prenosilaca je hazreti Husejn, od hazreti Alije od Poslanika alejhisselam? To bi bilo jako opasno, pogotovo u emevijskom periodu.
Većina prenosilaca hadisa su se ustručavali kazivati hadise sa takvim lancima prenosilaca jednostavno zato što su strahovali, što je jako razumljivo. Zato je vrlo moguće da su ehli-bejtski potomci, znanje kazivali samo interno, malom broju ljudi u želji da samo znanje ne zamre, a s druge strane, da sačuvaju narod od mogućih iskušenja od strane vladajućih struktura.
Manjina, koja je i zabilježena, bili su dovoljno hrabri da prenose te hadise i njih danas čitamo u Buhariji i Muslimu. Zato sam stava da nema potrebe krivce tražiti u imamu Buhariji ili imamu Muslimu već u općoj ljudskoj slabosti i strahu od odmazde.
Ako otvorimo zbirku hadisa imama Buharije, vidjet ćemo da je u njoj nakon pomena imena bilo koga od Ehli-Bejta, imam Buharija dodavao “alejhisselam”, i to na preko dvadeset mjesta u svojoj zbirci.
Kada je objavljen ajet: Mi smo ti, zaista, dali da pobijediš pobjedom jasnom, da bi ti Allah ranije i kasnije grijehe oprostio… Jedan od ashaba je pitao Poslanika alejhisselam:
“Dragi Pejgambere, mi te nismo vidjeli da si išta loše učinio nit prije niti poslije poslanstva. Šta onda znače ove riječi: da bi ti Allah ranije i kasnije grijehe oprostio…”?
Poslanik alejhisselam se nasmija pa reče:
“Allah mi je prebacio grijehe mog ehli bejta na mene, pa sam tražio oprosta za grijehe moga ehli-bejta pa mi je Allah oprostio njihove grijehe. To su oni raniji grijesi.
Zatim su na moj ehli-bejt natovareni grijesi onih koji njih vole, pa sam zatražio oprosta i za njih pa je Allah oprostio i te grijehe. To su oni kasniji grijesi.”
Allah je stvorio ehli bejt da ih se voli. I svaki vjernik zaista voli ehli bejt i njihove potomke, sve do današnjih dana. Srca vjernička sama od sebe naginju pripadnicima ehli-bejta, bez imalo htijenja i volje, jednostavno budu privučena pejgamberskim magnetizmom.
Koliki je njihov mekam (stupanj) kod Allaha Uzvišenoga kazuje nam i to da, ko ne spomene Poslanikovu porodicu u salavatima na sjedenju prilikom klanjanja namaza (ko ne kaže “ve ‘ala ali Muhammed”), taj nema namaza, namaz mu je neispravan.