Značaj La ilahe illallah i Istigfara Treći dio
Iz Djela: Šta Je To u Mjesecu Š’abanu?
Autor: Muhammed ‘Alevi el-Maliki el-Haseni rahmetullahi alejhi
La Ilahe Illallah
Musliman bi trebao iskoristiti blagoslovljena vremena, posebno mjesec Š'aban i njegovu petnaestu noć, tako što će se posvetiti riječima šehadeta (La ilahe illallah Muhammedun resulullah) naučno, spoznajno, djelovanjem, vjerovanjem, metodološki, ibadetski, zikirski, jer to su vrata za ulazak u islam, stepenice uzdizanja do imana i miradž srca i duša do Gospodara postojanja, Najmilostivijeg, Milosnog. Te riječi su prvi i najbolji ogranak imana, i jedno je od najvećih dobrih djela kojim se vjerovanje obnavlja. Tim riječima se loša djela iskupljuju, sve dok ne uzmu ruku svoga sudruga i uvedu ga u Džennet. Te riječi su ključevi Nebesa i Zemlje, čak ključevi dženneta, one brane Allahove sluge od Njegovog nezadovoljstva, i štite od Njegove kazne.
Mnogi hadisi su spomenuti o njihovoj vrlini, poput sljedećih:
Od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je rekao: Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Obnovite vaše vjerovanje“! Rekoše: “O Božiji Poslaniče, kako da obnovimo naše vjerovanje? Rekao je: “Mnogo izgovarajte: La ilahe illallah.”
Prenosi Ahmed i El-Taberani.
Od Ebu Zerra, radijallahu anhu, da je rekao: Rekao sam: “O Allahov Poslaniče, savjetuj me”, a on je, alejhisselam, rekao: “Ako učiniš loše djelo, prati ga dobrim djelom koje će ga izbrisati.” Pa sam rekao: O Allahov Poslaniče, da li je (izgovarati) La ilahe illallah dobro djelo? On, alejhisselam, odgovori: “To je najbolje djelo”.
Prenosi Ahmed
Istigfar (traženje oprosta)
Traženje oprosta je jedna od najvećih i najvažnijih stvari kojima bi se brižni musliman trebao posvetiti u blagoslovljenim vremenima, što uključuje Š'aban i noć sredine mjeseca Š'abana. Traženje oprosta je od načina za olakšavanje puta do nafake. Na vrijednost traženja oprosta ukazuju kur’anski ajeti i hadisi Poslanika Voljenog, alejhisselam. Istigfar iskupljuje grijehe, ublažava nesreće, oslobađa brige i odbija nevolje. Mnoštvo briga i nasrtaji nesreća uzrokovani su grijesima i istrajavanjem u njima, pa je primjereno da svemu tome lijek bude traženje oprosta, iskreno pokajanje i žaljenje.
On je, alejhisselam, rekao: „Ko je ustraje u traženju oprosta, Allah će mu dati olakšanje od svake brige, izlaz iz svake nevolje i On će ga opskrbiti odakle ne očekuje.” Prenosi Ebu Davud, El-Nesa’i i Ibn Madže i Hakim.
Od Enesa, neka je Allah zadovoljan njime, da je rekao: Čuo sam Allahovog Poslanika, alejhisselam, da kaže: „Allah je rekao: Sine Ademov, sve dok Me dozivaš i Meni se nadaš oprostit ću ti sve što je bilo od tebe, i za to ne marim. Sine Ademov, kada bi tvojih grijeha bilo do nebesa, a zatim od Mene oprosta zatraziš oprostio bih ti. Sine Ademov, kada bi Mi došao sa grijesima koliko je Zemlje, a zatim dođeš pred Mene ne smatrajući Mi nikog ravnim, Ja bih ti došao sa isto toliko oprosta.“
Prenosi ga El-Tirmizi i kaže: Hadis Hasen Garib.
Sveobuhvatno poslaničko traženje oprosta
Od Muhammeda bin Abdullaha bin Muhammeda bin Džabira bin Abdullaha, radijallahu anhu, od njegovog oca, od njegovog djeda, rekao je: Došao je jedan čovjek Allahovom Poslaniku, alejhisselam, i rekao: O koliko grijeha imam, o koliko grijeha! On je to rekao dva ili tri puta, a Poslanik, alejhisselam, mu reče: „Reci: O Allahu! Tvoj oprost je veći od mojih grijeha a Tvojoj milosti se više nadam nego svojim djelima”. Čovjek je te riječi ponovio a Poslanik mu reče: “Ponovi još jednom”, čovjek ih ponovi a Poslanik mu reče: “Ponovi opet”. Čovjek ponovi opet, a onda mu Poslanik, alejhisselam, reče: “Sad idi, Allah ti je oprostio.” Prenosi Hakim.
Sejjidul-istigfar (najbolji istigfar)
Najbolje traženje oprosta, kako se navodi u dva Sahiha, glasi:
„Allahu moj, Ti si moj Gospodar, nema boga osim Tebe, Ti si me stvorio i ja sam Tvoj rob, ispunjavam zavjet Tebi koliko mogu, Tebi se utječem od zla koje sam uradio, priznajem Tvoje blagodati prema meni, i Tebi priznajem svoj grijeh, pa mi oprosti, jer grijehe ne oprašta niko osim Tebe!”
U jednoj predaji, on je, alejhisselam, rekao onome koji se žalio na dug i nedostatak nafake: „Gdje ti je sejjidul-istigfar? Reci između zore i sabaha: “Slava Allahu i hvala Mu, Slava svemogućem Allahu, tražim oprost od Allaha”, sto puta. (Subhanallahi ve bi hamdihi, subhanallahil-azim, estagfirullah)
Petnaesta noć Šabana
U mjesecu Š'abanu je velika, blagoslovljena i časna noć, noć u sredini mjeseca, u kojoj Allah prosipa na svoja stvorenja opći oprost i sveobuhvatnu milost, pa oprašta onima koji traže oprost i smiluje se onima koji traže milost. On uslišava dove onih koji traže, olakšava nevolje, oslobađa grupu ljudi iz Džehennema, i u njoj propisuje nafaku i djela.
Mnogi hadisi su spomenuti o vrlini ove noći, i oni nisu lišeni slabosti ili prekida u lancu prenosilaca, iako su neki od njih manje slabi. Međutim, El-Hafiz Ibn Hibban je neke od njih potvrdio i pomenuo najpoznatije od onoga što je spomenuto u ovom dijelu. El-Taberani i Ibn Hibban su prenijeli od Muaza bin Džebela, radijallahu anhu, od Poslanika, alejhisselam, da je rekao: “Allah, Uzvišeni, u petnaestoj noći Š'abana gleda svoja stvorenja i oprašta svima, osim mušricima i mušahinima (onim koji u svom srcu nose mržnju)”. Prenosi El-Taberani i Ibn Hibban u svom Sahihu.
Mušahin je zao licemjer koji raspiruje razdor i pali vatru neprijateljstva između onih koji vole jedni druge. Ibn El-Esir je rekao u djelu El-Nihajeh: “Mušahin je neprijatelj, a Šahna’ je neprijateljstvo”.
El-Bejheki je prenio hadisa od Hazreti Aiše, da je Allahov Poslanik, alejhisselam, rekao: “Džebrail, mir neka je s njim, došao mi je i rekao: Ovo je noć usred Š'abana, Allah u njoj oslobodi od vatre toliko ljudi koliko je dlaka na ovcama Kelba”.
Njegova izreka (koliko je dlaka na ovcama Kelba) znači, koliko je dlaka na ovcama plemena Benu Kelb, a Benu Kelb su veliko pleme i najveće su ovčarsko pleme od svih arapskih plemena. “U ovoj noći Allah ne gleda u mnogobošca, ni u mušahina, ni u onog koji kida rodbinske veze, ni u rasipnika, ni onog ko je neposlušan roditeljima, niti u ovisnike o alkoholu...” Naveo je hadis u cjelosti.
Imam Ahmed prenosi od Abdullaha bin Amra, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, alejhisselam, rekao: “Uzvišeni Allah gleda na svoja stvorenja u noći sredine Š'abana i oprašta Svojim robovima osim dvojici: Mušahinu i ubici.”
Njegov lanac prenosilaca nije čvrst, kako je rekao El-Hafiz El-Munziri.
El-Tirmizi i Ibn Madže su prenijeli od Aiše, neka je Bog zadovoljan njom, da je rekla: nedostajao mi je Poslanik, alejhisselam, pa sam izašla i našla ga u El-Bekiji. Podignute glave ka nebu, rekao je: „Jesi li se bojala da će Allah i Njegov Poslanik biti nepravedni prema tebi?“ Rekla sam: Mislila sam da si otišao nekoj od svojih žena, a on je rekao: „Zaista, Allah Svevišnji, silazi u noći sredine Š'abana na najniže nebo i oprašta većem broju ljudi od broja dlaka ovaca plemena Kelb.”
El-Tirmizi je rekao: Hadis od Aiše je poznat samo ovim putem. Čuo sam da Muhammed – što znači El-Buhari – smatra ovaj hadis slabim jer sadrži prekid na dva mjesta.
El-Bejheki prenosi od Mekhula, od Kesira ibn Murraha, koji je tabi’in, od Poslanika, alejhisselam, da je rekao: “U noći sredine Š'abana, Allah oprašta svim ljudima na Zemlji, osim mušricima i mušahinima.”
El-Bejheki je rekao: Ovo je dobar mursel.
El-Bejheki prenosi od El-Alaa bin El-Harisa da je Aiša, neka je Allah zadovoljan njom, rekla: „Allahov Poslanik, alejhisselam, je jedne noći klanjajući noćni namaz toliko dugo ostao na sedždi da sam pomislila kako je umro. Ustala sam, dodirnula mu kažiprst, a on se pomače i podiže glavu sa sedžde. Kada je završio namaz rekao mi je: “O Aiša, o Humejra! Da li si pomislila da te je Allahov Poslanik, alejhisselam, obmanuo?” Rekoh: “Ne, tako mi Allaha, Allahov Poslaniče, nisam to pomislila, nego sam pomislila da si umro zato što si dugo ostao na sedždi.” Poslanik, alejhisselam, tada reče: “A znaš li ti koja je ova noć?” Rekoh: “Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju.” On reče: ”Ovo je noć polovine Š'abana. Uzvišeni Allah večeras pažljivo promatra Svoje robove i oprašta onima koji traže oprost i obasipa Svojom milošću one koji milost mole. Bez ičega ostavlja samo one koji mrze druge (zle osobe).“
El-Bejheki: Ovo je dobar mursel i moguće je da ga je El-Ala uzeo od Mekhula.
Imena noći polovine Š'abana
Učenjaci su spomenuli mnoga imena za noć polovine Š'abana – a često, mnoga imena ukazuju na vrijednost imenovanog. Ebu El-Hajr El-Talikani je naveo dvadeset i dva imena.
Među tim imenima su:
Blagoslovljena noć, noć podjele, noć pomilovanja, noć odgovora, noć života, noć melekanskog bajrama, noć posredovanja (šefa’ata), noć oslobađanja, noć nagrade, noć prevlasti, noć uzvišenosti, noć sudbine, noć oprosta.