Blagoslovljena noć polovine mjeseca Š’abana

Značaj La ilahe illallah i Istigfara Treći dio

Iz Djela: Šta Je To u Mjesecu Š’abanu?

Autor: Muhammed ‘Alevi el-Maliki el-Haseni rahmetullahi alejhi

La Ilahe Illallah

Musliman bi trebao iskoristiti blagoslovljena vremena, posebno mjesec Š’aban i njegovu petnaestu noć, tako što će se posvetiti riječima šehadeta (La ilahe illallah Muhammedun resulullah) naučno, spoznajno, djelovanjem, vjerovanjem, metodološki, ibadetski, zikirski, jer to su vrata za ulazak u islam, stepenice uzdizanja do imana i miradž srca i duša do Gospodara postojanja, Najmilostivijeg, Milosnog. Te riječi su prvi i najbolji ogranak imana, i jedno je od najvećih dobrih djela kojim se vjerovanje obnavlja. Tim riječima se loša djela iskupljuju, sve dok ne uzmu ruku svoga sudruga i uvedu ga u Džennet. Te riječi su ključevi Nebesa i Zemlje, čak ključevi dženneta, one brane Allahove sluge od Njegovog nezadovoljstva, i štite od Njegove kazne.

Mnogi hadisi su spomenuti o njihovoj vrlini, poput sljedećih:

Od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je rekao: Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Obnovite vaše vjerovanje“! Rekoše: “O Božiji Poslaniče, kako da obnovimo naše vjerovanje? Rekao je: “Mnogo izgovarajte: La ilahe illallah.”

Prenosi Ahmed i El-Taberani.

Od Ebu Zerra, radijallahu anhu, da je rekao: Rekao sam: “O Allahov Poslaniče, savjetuj me”, a on je, alejhisselam, rekao: “Ako učiniš loše djelo, prati ga dobrim djelom koje će ga izbrisati.” Pa sam rekao: O Allahov Poslaniče, da li je (izgovarati) La ilahe illallah dobro djelo? On, alejhisselam, odgovori: “To je najbolje djelo”.

Prenosi Ahmed

Istigfar (traženje oprosta)

Traženje oprosta je jedna od najvećih i najvažnijih stvari kojima bi se brižni musliman trebao posvetiti u blagoslovljenim vremenima, što uključuje Š’aban i noć sredine mjeseca Š’abana. Traženje oprosta je od načina za olakšavanje puta do nafake. Na vrijednost traženja oprosta ukazuju kur’anski ajeti i hadisi Poslanika Voljenog, alejhisselam. Istigfar iskupljuje grijehe, ublažava nesreće, oslobađa brige i odbija nevolje. Mnoštvo briga i nasrtaji nesreća uzrokovani su grijesima i istrajavanjem u njima, pa je primjereno da svemu tome lijek bude traženje oprosta, iskreno pokajanje i žaljenje.

On je, alejhisselam, rekao: „Ko je ustraje u traženju oprosta, Allah će mu dati olakšanje od svake brige, izlaz iz svake nevolje i On će ga opskrbiti odakle ne očekuje.” Prenosi Ebu Davud, El-Nesa’i i Ibn Madže i Hakim.

Od Enesa, neka je Allah zadovoljan njime, da je rekao: Čuo sam Allahovog Poslanika, alejhisselam, da kaže: „Allah je rekao: Sine Ademov, sve dok Me dozivaš i Meni se nadaš oprostit ću ti sve što je bilo od tebe, i za to ne marim. Sine Ademov, kada bi tvojih grijeha bilo do nebesa, a zatim od Mene oprosta zatraziš oprostio bih ti. Sine Ademov, kada bi Mi došao sa grijesima koliko je Zemlje, a zatim dođeš pred Mene ne smatrajući Mi nikog ravnim, Ja bih ti došao sa isto toliko oprosta.

Prenosi ga El-Tirmizi i kaže: Hadis Hasen Garib.

Sveobuhvatno poslaničko traženje oprosta

Od Muhammeda bin Abdullaha bin Muhammeda bin Džabira bin Abdullaha, radijallahu anhu, od njegovog oca, od njegovog djeda, rekao je: Došao je jedan čovjek Allahovom Poslaniku, alejhisselam, i rekao: O koliko grijeha imam, o koliko grijeha! On je to rekao dva ili tri puta, a Poslanik, alejhisselam, mu reče: „Reci: O Allahu! Tvoj oprost je veći od mojih grijeha a Tvojoj milosti se više nadam nego svojim djelima”. Čovjek je te riječi ponovio a Poslanik mu reče: “Ponovi još jednom”, čovjek ih ponovi a Poslanik mu reče: “Ponovi opet”. Čovjek ponovi opet, a onda mu Poslanik, alejhisselam, reče: “Sad idi, Allah ti je oprostio.” Prenosi Hakim.

Sejjidul-istigfar (najbolji istigfar)

Najbolje traženje oprosta, kako se navodi u dva Sahiha, glasi:

Allahu moj, Ti si moj Gospodar, nema boga osim Tebe, Ti si me stvorio i ja sam Tvoj rob, ispunjavam zavjet Tebi koliko mogu, Tebi se utječem od zla koje sam uradio, priznajem Tvoje blagodati prema meni, i Tebi priznajem svoj grijeh, pa mi oprosti, jer grijehe ne oprašta niko osim Tebe!”

U jednoj predaji, on je, alejhisselam, rekao onome koji se žalio na dug i nedostatak nafake: „Gdje ti je sejjidul-istigfar? Reci između zore i sabaha: “Slava Allahu i hvala Mu, Slava svemogućem Allahu, tražim oprost od Allaha”, sto puta. (Subhanallahi ve bi hamdihi, subhanallahil-azim, estagfirullah)

Petnaesta noć Šabana

U mjesecu Š’abanu je velika, blagoslovljena i časna noć, noć u sredini mjeseca, u kojoj Allah prosipa na svoja stvorenja opći oprost i sveobuhvatnu milost, pa oprašta onima koji traže oprost i smiluje se onima koji traže milost. On uslišava dove onih koji traže, olakšava nevolje, oslobađa grupu ljudi iz Džehennema, i u njoj propisuje nafaku i djela.

Mnogi hadisi su spomenuti o vrlini ove noći, i oni nisu lišeni slabosti ili prekida u lancu prenosilaca, iako su neki od njih manje slabi. Međutim, El-Hafiz Ibn Hibban je neke od njih potvrdio i pomenuo najpoznatije od onoga što je spomenuto u ovom dijelu. El-Taberani i Ibn Hibban su prenijeli od Muaza bin Džebela, radijallahu anhu, od Poslanika, alejhisselam, da je rekao: “Allah, Uzvišeni, u petnaestoj noći Š’abana gleda svoja stvorenja i oprašta svima, osim mušricima i mušahinima (onim koji u svom srcu nose mržnju)”. Prenosi El-Taberani i Ibn Hibban u svom Sahihu.

Mušahin je zao licemjer koji raspiruje razdor i pali vatru neprijateljstva između onih koji vole jedni druge. Ibn El-Esir je rekao u djelu El-Nihajeh: “Mušahin je neprijatelj, a Šahna’ je neprijateljstvo”.

El-Bejheki je prenio hadisa od Hazreti Aiše, da je Allahov Poslanik, alejhisselam, rekao: “Džebrail, mir neka je s njim, došao mi je i rekao: Ovo je noć usred Š’abana, Allah u njoj oslobodi od vatre toliko ljudi koliko je dlaka na ovcama Kelba”.

Njegova izreka (koliko je dlaka na ovcama Kelba) znači, koliko je dlaka na ovcama plemena Benu Kelb, a Benu Kelb su veliko pleme i najveće su ovčarsko pleme od svih arapskih plemena. “U ovoj noći Allah ne gleda u mnogobošca, ni u mušahina, ni u onog koji kida rodbinske veze, ni u rasipnika, ni onog ko je neposlušan roditeljima, niti u ovisnike o alkoholu...” Naveo je hadis u cjelosti.

Imam Ahmed prenosi od Abdullaha bin Amra, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, alejhisselam, rekao: “Uzvišeni Allah gleda na svoja stvorenja u noći sredine Š’abana i oprašta Svojim robovima osim dvojici: Mušahinu i ubici.”

Njegov lanac prenosilaca nije čvrst, kako je rekao El-Hafiz El-Munziri.

El-Tirmizi i Ibn Madže su prenijeli od Aiše, neka je Bog zadovoljan njom, da je rekla: nedostajao mi je Poslanik, alejhisselam, pa sam izašla i našla ga u El-Bekiji. Podignute glave ka nebu, rekao je: „Jesi li se bojala da će Allah i Njegov Poslanik biti nepravedni prema tebi?“ Rekla sam: Mislila sam da si otišao nekoj od svojih žena, a on je rekao: „Zaista, Allah Svevišnji, silazi u noći sredine Š’abana na najniže nebo i oprašta većem broju ljudi od broja dlaka ovaca plemena Kelb.”

El-Tirmizi je rekao: Hadis od Aiše je poznat samo ovim putem. Čuo sam da Muhammed – što znači El-Buhari – smatra ovaj hadis slabim jer sadrži prekid na dva mjesta.

El-Bejheki prenosi od Mekhula, od Kesira ibn Murraha, koji je tabi’in, od Poslanika, alejhisselam, da je rekao: “U noći sredine Š’abana, Allah oprašta svim ljudima na Zemlji, osim mušricima i mušahinima.”

El-Bejheki je rekao: Ovo je dobar mursel.

El-Bejheki prenosi od El-Alaa bin El-Harisa da je Aiša, neka je Allah zadovoljan njom, rekla: „Allahov Poslanik, alejhisselam, je jedne noći klanjajući noćni namaz toliko dugo ostao na sedždi da sam pomislila kako je umro. Ustala sam, dodirnula mu kažiprst, a on se pomače i podiže glavu sa sedžde. Kada je završio namaz rekao mi je: “O Aiša, o Humejra! Da li si pomislila da te je Allahov Poslanik, alejhisselam, obmanuo?” Rekoh: “Ne, tako mi Allaha, Allahov Poslaniče, nisam to pomislila, nego sam pomislila da si umro zato što si dugo ostao na sedždi.” Poslanik, alejhisselam, tada reče: “A znaš li ti koja je ova noć?” Rekoh: “Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju.” On reče: ”Ovo je noć polovine Š’abana. Uzvišeni Allah večeras pažljivo promatra Svoje robove i oprašta onima koji traže oprost i obasipa Svojom milošću one koji milost mole. Bez ičega ostavlja samo one koji mrze druge (zle osobe).“

El-Bejheki: Ovo je dobar mursel i moguće je da ga je El-Ala uzeo od Mekhula.

Imena noći polovine Š’abana

Učenjaci su spomenuli mnoga imena za noć polovine Š’abana – a često, mnoga imena ukazuju na vrijednost imenovanog. Ebu El-Hajr El-Talikani je naveo dvadeset i dva imena.

Među tim imenima su:

Blagoslovljena noć, noć podjele, noć pomilovanja, noć odgovora, noć života, noć melekanskog bajrama, noć posredovanja (šefa’ata), noć oslobađanja, noć nagrade, noć prevlasti, noć uzvišenosti, noć sudbine, noć oprosta.

Selam alejkum i lijep pozdrav!

Hvala Vam na posjeti!

Ako želite da redovno dobijate obavijesti o novim sadržajima na ovom blogu upišite svoj e-mail

Povezani tekstovi

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *