Šta Je To u Mjesecu Š’abanu? Drugi dio

Autor: Muhammed ‘Alevi el-Maliki el-Haseni rahmetullahi alejhi

Vrijednost posta u š’abanu

Pitali su Poslanika, alejhisselam: “Koji je post najbolji nakon Ramazana”? Rekao je: “Š’aban, iz poštovanja prema Ramazanu.” Upitaše: “Koja sadaka je najbolja?” Rekao je: “Sadaka u Ramazanu.”  Et-Tirmizi: Garib hadis.

Hazreti Aiša, Allah bio zadovoljan s njom, pripovijeda: “Poslanik, alejhisselam, bi toliko postio da bismo pomislili da nikako neće prestati, a toliko se opet ustezao od posta da bismo pomislili da nikako neće postiti. Nisam primijetila da je postio ijedan cijeli mjesec, osim ramazana. Od drugih mjeseci najviše je postio u mjesecu šabanu!”

A u predaji od Ebu Davuda, navodi se da je rekla:

“Od svih mjeseci, Poslaniku, alejhisselam, bilo je najdraže postiti u š’abanu, a zatim bi ga sastavio sa ramazanom.”

U predaji od En-Nesa’ija, ona je rekla: „Allahov Poslanik, alejhisselam, je najviše postio u š’abanu, znao je postiti čitav ili veći dio mjeseca. “

A u predaji od Buharije i Muslima, ona je rekla: “Poslanik, alejhisselam, najviše je postio u š’abanu. Znao je postiti cijeli š’aban, i govoriti: “Radite što više možete, jer Allahu neće dosaditi, dokle god vama ne dosadi”.[1]

Najomiljenija molitva Poslaniku, alejhisselam, bila je ona sa kontinuitetom, čak i ako je bila kratka, i kad god je klanjao nafilu, činio je to kontinuirano.

Potvrda govora o postu u š’abanu

Od hazreti Aiše, neka je Allah zadovoljan sa njom, prenosi se: „Poslanik, alejhisselam, je znao najviše postiti u mjesecu š’abanu, postio ga je cijelog.”

Navedeni hadis prenosi El-Buhari, a Muslim navodi da je rekla: “On, alejhisselam, je postio da bismo rekli: – stalno posti; a onda ne bi postio toliko dugo da smo znali reći: – nikad i ne posti; i nikada ga nisam vidjela da posti više u jednom mjesecu kao što je postio u š’abanu. On je postio gotovo cijeli šaban. U šabanu je postio sve osim nekoliko (dana).”

A u predaji od En-Nesa’ija i Et-Tirmizija se navodi: “Postio je mnogo, čak je postio čitav (mjesec)”.

Šejh Mula Ali Al-Kari je rekao: Njena izjava da je alejhisselam postio čitav mjesec znači da, ono što nije postio u tom mjesecu je toliko malo da se da zaključiti da je postio cijeli mjesec. Riječ “čak”( …čak je postio čitav…),u ovom slučaju označava većinu (mjeseca) tako da se ne suprotstavlja riječima: …osim nekoliko (dana), niti činjenici po kojoj Poslanik, alejhisselam, kako je došao u Medinu, nije postio niti jedan cijeli mjesec u potpunosti osim ramazana.

Mjesec učenja salavata Poslaniku, alejhisselam

Jedna od blagodati mjeseca š’abana je ta što je to mjesec u kojem je objavljen ajet salavata i selama Božijem Poslaniku, alejhisselam. Uzvišeni je rekao:

“Zaista Allah i meleki Njegovi blagosiljaju Vjerovjesnika. O vi koji vjerujete, blagosiljajte ga i vi i njemu selam šaljite!”[2]

Ibn es-Sajf el-Jemeni je spomenuo da je rečeno: “Mjesec š’aban je mjesec blagoslova na Poslanika, Allah ga blagoslovio i spasio, jer je ovaj ajet objavljen u ovom mjesecu.” Tuhfat al-Ikhwan od imama Ahmeda ibn Hidžazija Al-Fešni, str.74.

Imam Šihab ed-Din el-Kastelani je prenio mišljenje nekih učenjaka po kojem je mjesec Šaban mjesec učenja salavata Poslaniku, alejhisselam, jer je gornji ajet objavljen u ovom mjesecu.  Ez-Zerkanijeva glosa na djelo El-Mevahib, tom. 6, str. 328.

El-Hafiz Ibn Hadžer, Allah mu se smilovao, naveo je od Ebu Zera Al-Haravija, da je naredba o učenju salavata i selama Poslaniku, alejhisselam, došla druge godine po hidžri, a neki smatraju da je ajet objavljen u noći el-Israa.

Š’aban, mjesec Kur’ana

U nekim predajama, š’aban se naziva mjesecom Kur’ana. Poznato je da je učenje Kur’ana obavezno u svakom trenutku, ali je obaveznost posebno naglašena u blagoslovljenim vremenima i časnim mjestima kao što je ramazan, š’aban, Mekka, Revda i u drugim blagoslovljenim mjestima i vremenima.

Ovo je stav nekih dobrih prethodnika, neka je Allah s njima zadovoljan. Šejh Ibn Radžeb el-Hanbeli je rekao: Prenosi se, sa slabim lancem prenosilaca, da je Enes rekao: “Kada bi počeo mjesec š’aban, muslimani bi se fokusirali na Kur’an, učili bi ga i davali zekat na svoj imetak, kako bi potrebite podržali u postu mjeseca ramazana”.

Seleme bin Kuhail je rekao: “Za mjesec š’aban se govorilo da je mjesec učača Kur’ana”. I Habib bin ebi Sabit bi govorio, kada bi počeo mjesec š’aban: “Ovo je mjesec učača”.

Kada bi došao š’aban, Amr bin Kajs el-Melai bi zatvorio svoju radnju i posvetio se učenju Kur’ana.

El-Hasan bin Sehl je rekao: “Š’aban je pitao: O Gospodaru, postavio si me između dva velika mjeseca (mjeseca redžeba i mjeseca ramazana), čime si mene počastio? Odgovorio je: Ja sam učinio da se Kur’an uči u tebi”. Leta’if el-Me’arif fima li Mevasim el-Am min el-Veza’if od Ibn Redžeba, str. 158


[1] Izraz: “Allahu neće dosaditi” znači: Allah vas neće prestati nagrađivati za vaša djela, i to Mu neće dosaditi, sve dok vama ne dosadi, pa prestanete sa ibadetom. Zato trebate uzeti samo onoliko vanrednih ibadeta koliko ste u stanju stalno i bez prestanka obavljati, kako bi vam bila trajna nagrada od Allaha.

[2] Sura el-Ahzab:56

Više o autoru: Muhammed ‘Alevi el-Maliki el-Haseni rahmetullahi alejhi

Ili na wikipediji, ovdje!

Selam alejkum i lijep pozdrav!

Hvala Vam na posjeti!

Ako želite da redovno dobijate obavijesti o novim sadržajima na ovom blogu upišite svoj e-mail

Povezani tekstovi

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *