Zloupotreba riječi “bid’at” ili “novotarija”

Širenje nepismenosti kao kuge zahtijeva objašnjavanje osnovnih pojmova onima koji nisu imali priliku učiti. Valja nam objašnjavati inače jasne stvari, jasne onima koji su išta učili u mektebu.

Kategorije šerijatskog prava

Šerijatsko pravo klasifikuje ljudske postupke u sljedeće kategorije:

  1. Farz: Obavezna djela (npr. klanjanje pet dnevnih namaza). Neizvršavanje povlači grijeh. Farz se dalje dijeli na farzi-ajn i farzi-kifaje.
  2. Vadžib: Djela koja su naređena, ali ne tako strogo kao farz.
  3. Sunnet: Djela koja je Poslanik (alejhisselam) radio, preporučivao ili šutnjom odobrio. Sunnet se dijeli na sunneti-mu’ekkedeh i sunneti-gajri mu’ekkedeh.
  4. Mustehabb: Pohvalna djela za koja slijedi nagrada, ali nema kazne za neizvršavanje.
  5. Mubah: Neutralna, dozvoljena djela.
  6. Mekruh: Djela koja nisu strogo zabranjena, ali ih treba izbjegavati. Mekruh može miti mekruh-tahrimen i mekruh-tenzihen.
  7. Haram: Strogo zabranjena djela koja muslimani moraju izbjegavati.

Bid’at ili novotarija

Vidjeli smo da među ovim šerijatskim kategorijama ne postoji djelo koje je klasifikovano kao “bid’at” ili “novotarija”. U šerijatsko-pravnoj nauci, do danas, nigdje ne postoji proučavanje novotarije kao šerijatsko-pravne kategorije. Islamski pravnici se grohotom smiju kada neznalica poviče za neko djelo: novotarija!

Zloupotreba termina

Zašto onda često čujemo osude za raznorazne postupke kao “novotarije”? Islamski pravnici se grohotom smiju kada neznalica poviče: “To je novotarija!” Kada šerijatski pravnik čuje za neko djelo da je novotarija, pita: “U koju šerijatsko-pravnu kategoriju spada ta novotarija?”

Kada šerijatski pravnik čuje za neko djelo da je novotarija, on pita: šta je ta novotarija po šerijatsko-pravnoj klasifikaciji, u koju kategoriju ta novotarija ulazi?

  • Da li je ta novotarija farz, kao što je osnivanje univerziteta gdje će se raditi naučno-istraživački projekti?
  • Ili je ta novotarija sunnet kao što je hazreti Omer rekao za 20 rekata teravije: divna li je ta novotarija?
  • Ili je možda ta novotarija mubah, kao što je različita vrsta nošnje ili odijevanja?
  • Ili je dotična novotarija haram, kao što je svojevoljna eutanazija?

Zaključak

Termin “novotarija” je zloupotrijebljen i prikazuje se kao dio terminologije šerijatsko-pravne nauke, a on to nije. On pripada drugoj nauci.

To je kao kad biste pitagorinu teoremu pokušali aplicirati u biologiju. Eto takve nonsense muslimani sebi dozvoljavaju.

Poslanik, alejhisselam, je sve objasnio ali džaba je govoriti nekome kad neko ne želi da slijedi i uči od Poslanika.

Poslanik (alejhisselam) je jasno objasnio: “Ko uvede u islam dobar običaj (sunneh haseneh), dobiće nagradu za to i nagradu onih koji ga slijede, a da se njihove nagrade neće umanjiti. Ko uvede loš običaj, nosiće teret toga i teret onih koji ga slijede, a da se njihovi tereti neće umanjiti.” (Sahih Muslim, knjiga 34, hadis 6466).

O ovoj temi možete pročitati više ovdje.

Selam alejkum i lijep pozdrav!

Hvala Vam na posjeti!

Ako želite da redovno dobijate obavijesti o novim sadržajima na ovom blogu upišite svoj e-mail

Povezani tekstovi

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *